torstai 16. lokakuuta 2014

Maanantain jalkatreeni

Ajattelin tulla jakamaan tänne vähän yksityiskohtaisemmin liikkeiden ja toistojen kanssa, miten jalkoja rääkkäsin maanantaina salilla! Tosiaan salilla käyminen on vähentynyt ja sitä mukaa myös lihasmassa tottakai. Jalkatreenissä en päästä kuitenkaan koskaan itseäni helpolla, vaikka olisi ehkä pitänyt ottaa vähän varovaisemmin (mulla on edelleen jalat niin kipeät, että pitää irvistää aina ylös noustessa ja kävellessä).

Epäsäännöllisemmästä treenistä huolimatta jaksoin tehdä tosi hyvän treenin aika lailla samoilla painoilla, millä olen aiemminkin liikkeitä tehnyt. Menin tavallista myöhemmin treenaamaan, vasta kahdeksan aikoihin illalla, joten ehkä silläkin oli oma boostinsa asiaan.

2

Treeni näytti seuraavalta:

Lämmittelyksi 8min juoksua juoksumatolla
Takakyykkyä pelkällä tangolla (20kg) 15 toistoa

Takakyykky
3x15x30kg
3x10x40kg
3x8x50kg
+ smithissä etureisille pumppailut 15kg kiekot päissä

Kapea prässi 3x15x100kg
Leveä prässi 3x12x100kg

Superina:
Suorin jaloin maastaveto 3x15x45kg
Maastaveto kahvakuulalla yhdellä jalalla 3x10x12kg

Etureidet laitteessa 3x10x35kg

Pakarapotku taljassa 3x12x20kg/jalka

Loppuväsytykseksi askelkyykkyhyppyjä 3x10/jalka
Askelkyykkykävelyä painoilla

8

Kylläpä tuli sarjoja, normaalisti en kyllä ehkä noin paljoa tee varsinkaan kyykkyä alkuun. Se vie aika kivasti mehut jaloista jo heti alkuun, joten muissa liikkeissä on parempi keskittyä hyvään tekniikkaan isojen painojen sijasta. Mulla kuitenkin toimi, ja nyt on tosiaan jalat aika käyttökelvottomat, heh! Minkälaista jalkatreenia te tykkäätte tehdä salilla? Onko teillä jotain pääliikkeitä, mitkä kulkee treeniohjelmasta toiseen? Uusia liikevinkkejä ja erityisesti kyykkyvariaatoita otetaan kans vastaan, jakakaa ihmeessä kommenttiboksiin jos teillä on mielessä jokin killeriliike.

Kivaa loppuviikkoa kaikille syyslomalaisille ja niille, joilla se pian starttaa!

10 kommenttia:

  1. huhhuh mikä treeni :D Itse en ole salilla käynyt kertakaan elämäni aikana (paitsi liikuntatunneilla, mutta siellä nyt ei paljoakaan ehdi tekemään), ideana olisi ensivuoden puolella aloittaa salitreenit jos vaan siihen mahdollisuuden saan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli melkonen, nyt vasta alkaa olla sellanen fiilis että pystyis taas jalkapuntille lähtee! Salille ehtii kyllä mennä vääntämään myöhemminkin eli ei mitään kiirettä! :-)

      Poista
  2. no huhhuh ihan täydellinen kroppa sulla kyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :-) vielä tosin matkaa täydelliseen..

      Poista
  3. Oikeesti miten saa tommosen kropan kun sulla? Mitä syöt ja mitä vältät?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mitähän, eilen söin esimerkiks varmaan yhteensä litran jäätelöä ja suklaata ja muuta herkkua normiruokien päälle, tänään on jatkunu vähän sama linja.. Ei siis oikeesti kannata kysyä multa tollasia vinkkejä :-D nyt on taas vähän repsahtanut ku alko syysloma. Mutta siis arkisin syön tosi normaalisti. Syön oikeesti aika paljon, mikä pitää aineenvaihdunnan hyvin käynnissä. PALJON kasviksia, paljon vettä, sopivasti (paljon) myös muuta ruokaa.

      Tällä hetkellä en syö laktoosia sisältäviä maitotuotteita ja vältän fodmap-yhdisteitä, eli esimerkiksi viljatuotteita jotka niitä sisältää (vehnä, ruis, ohra). Kauraleipää ja kaurapuuroa syön. Teen näistä pian ihan omaa postausta!

      Poista
  4. Huh, aikamoiselt setilt kuulostaa toi sun jalkatreeni! :) Vois itekki kokeilla joskus tollee tehä yht liikettä enemmä! Mun pari luottoliikettä on lantionnosto smithissä ja yhen jalan prässi. Ne kyl tuntuu (seuraavanakin päivänä) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla, joskus on hyvä tehdä esimerkiks ihan vaan pelkästään kyykkyä! Sillä saa jo mainiosti jalat pumppiin :-D oi että tykkään kans noista molemmista, yhen jalan prässi on ihan luottoliike!!

      Poista
  5. Tajusin, että teen ehkä raskaudeltaan noin puolet tuosta setistäsi kun treenaan jalkojani (vaikka käyn säännöllisesti 3x/viikkoon salilla). voisi lopettaa lepsuilun jalkojen ohelta siinä vaiheessa kun "puolet" pienempi naisihminen laittaa itsensä tiukemmalle :) taidan ottaa myös nuo kaksi leveydeltään erilaista prässiä ohjelmistoon. kiitos inspiraatiosta ja hyvästä blogista :)

    t. mies

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin epäilen, mutta hyvä kuitenkin jos tästä jotain motivaatiota ja inspistä sai! Suosittelen kyllä tosiaan prässissä vaihtelemaan leveyttä ja kulmaa, ottaa kivasti eri paikkoihin :-) kiitos itsellesi!!

      Poista